Cookies
Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Door op "Cookie instellingen" te klikken kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op "accepteren en doorgaan" te klikken ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in ons privacy- en cookiebeleid.
Cookies
Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Hieronder kun je kiezen welke cookies je accepteert. Klik per cookie op "meer informatie" om te zien wat de functie van de cookie is.
Nieuws
Nieuws van Kien
Vacature Account Manager Haarlem (32-40 uur)
lees meerWat ga jij als Account Manager bij ons doen?
De taken die je gaat uitvoeren als Account Manager zijn heel divers! Werkdagen bij Kien onderzoek zien er nooit hetzelfde uit.
Als eerste ben je verantwoordelijk voor het tijdig en correct afhandelen van offerte-aanvragen. Essentieel is het vertalen van de klantbehoefte naar een concrete en heldere onderzoeksvraag, waarna je een bijpassende offerte opstelt. Uiteraard volg je zelf al je uitstaande offertes op.
Daarna is het jouw taak de projecten die je hebt binnengehaald zorgvuldig over te dragen aan het marktonderzoek team, zodat de overgang van het sales- naar het onderzoekstraject voor zowel de klant als je collega’s soepel verloopt. Je zorgt daarbij dat je steeds op de hoogte bent van de omvangrijke projectplanning, zodat je weet waar ruimte ligt en eventuele knelpunten tijdig signaleert.
Tot slot houd je je bezig met new business. Je hebt contact met nieuwe potentiële klanten maar zoekt zelf ook proactief naar kansen in de markt. Daartoe krijg je alle ruimte en kun jij je commerciële talenten benutten.
Wat vragen wij van jou als Account Manager?
Overzicht, nauwkeurigheid en stressbestendigheid zijn van groot belang aangezien je altijd aan vele trajecten tegelijk werkt. Daarnaast:
- houd je van aanpakken
- ben je oplossingsgericht
- heb je een helicopterview: je kunt goed overzicht houden en plannen
- kun je snel schakelen tussen klanten en projecten
- kun je het hoofd koel houden: je kunt de vragen van zowel klanten als collega’s goed en gestructureerd afhandelen
- heb je goede communicatievaardigheden: je kunt ideeën en afspraken helder en bondig communiceren, zowel mondeling als schriftelijk
- heb je computer skills: je bent handig met een computer en maakt je nieuwe programma's snel eigen
- heb je minimaal hbo werk- en denkniveau
- heb je ervaring met accountmanagement en marktonderzoek
- ben je een fijne collega, slim en een harde werker
Wat bieden wij jou als Account Manager?
Je hebt contact met veel verschillende en tevreden klanten. Je komt terecht in een gezellig informeel team waar de lijntjes kort zijn. We hebben een hecht team en er heerst een gezamenlijk verantwoordelijkheidsgevoel. Wij staan altijd voor elkaar klaar en leren graag van elkaar. Er is veel ruimte om jezelf te ontwikkelen. Naast leuke collega’s bieden wij jou:
- een uitdagende baan in een groeiend bedrijf
- een marktconform salaris
- uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd
- een goede overurenregeling
- een bonusregeling
- een sportregeling
- flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken
- een goede reiskostenregeling
- telefoon, laptop, extra scherm, wat jij wil...
- een ideaal te bereiken werklocatie
- de meest gezellige teamuitjes
- overheerlijke koffie van versgemalen bonen
Over ons: Kien Onderzoek is een dynamisch bedrijf dat vanuit Groningen en Haarlem snel en hoogwaardig marktonderzoek biedt. We voeren kwantitatief onderzoek uit met behulp van ons eigen online panel, PanelWizard. Onze klantenkring omvat toonaangevende merken zoals Coca-Cola, Jumbo Supermarkten, ABN Amro, Nationale-Nederlanden, Verkade en het Wereld Natuur Fonds.
We achterhalen voor onze klanten bijvoorbeeld welke nieuwe chocoladesmaak de meeste kans van slagen heeft, wat Nederlanders vinden van die nieuwe reclamecampagne en hoe er gedacht wordt over vrouwenvoetbal. Ook geven we samen met ons gespecialiseerde team inzicht in welke keuzes er gemaakt worden op het gebied van pensioen, hoe tevreden klanten zijn over de dienstverlening van hun bank of hoe docenten denken over het lesmateriaal dat ze gebruiken. Door groei van ons bedrijf zijn we op zoek naar een Account Manager die ons team vanuit Haarlem wil komen versterken.
Naast Kien en PanelWizard bieden we sinds enkele jaren ook het product Factsnapp aan: Een zeer innovatieve tool waarmee je razendsnel DIY marktonderzoek uitvoert op ons representatieve consumentenpanel. Simpel, betrouwbaar en voordelig. In het uitbouwen van Factsnapp krijg jij ook een rol.
Account Manager worden bij Kien onderzoek?
Stuur je sollicitatie per e-mail naar vacatures@kienonderzoek.nl.
Wanneer je nog vragen hebt, mag je altijd contact met ons opnemen via eerdergenoemd e-mailadres of door telefonisch contact op te nemen met Steven Noordam (Managing Partner), 085-4018250.Door te solliciteren naar deze functie, geef je Kien en PanelWizard toestemming om alle door jou verstrekte persoonsgegevens op te slaan en te gebruiken voor het afhandelen van de sollicitatieprocedure. Je gegevens worden vier weken na afronding van deze sollicitatieprocedure verwijderd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Kien B.V.
Boermandestraat 25
9723 DS Groningen
050-3171777
vacatures@kienonderzoek.nl
www.kienonderzoek.nl
www.panelwizard.comVacature Business Development Manager (32-40 uur) in Haarlem
lees meerJouw rol als Business Development Manager: Als Business Development Manager bij Kien Onderzoek in Haarlem krijg je te maken met uiteenlopende taken, waardoor geen enkele werkdag hetzelfde is. Het servicen van onze klanten staat daarbij altijd centraal. Je verantwoordelijkheden omvatten onder andere:
- New business: Je hebt contact met potentiële klanten en speurt proactief naar kansen in de markt. Nieuwe leads genereer je vanuit je eigen bestaande netwerk of via eigen initiatieven. Hierbij kun je jouw commerciële talenten volledig benutten.
- Optimaal bedienen van bestaande en nieuwe relaties: Je bent verantwoordelijk voor het tijdig en nauwkeurig afhandelen van offerteaanvragen. Het is essentieel om de klantbehoefte te begrijpen en te vertalen naar een heldere onderzoeksvraag en een passende offerte. Je bent attent op de juiste momenten en weet klanten te inspireren met mooie voorstellen en presentaties.
- Goed overdragen van klantbehoeften aan het onderzoeksteam: Jij bent de verbindende schakel tussen de klant en het onderzoek. Je zorgt ervoor dat het onderzoeksteam precies weet wat nodig is om de klant van mooie inzichten te voorzien.
- Productontwikkeling: Je denkt mee over nieuwe diensten/producten waarmee we onze klanten nog beter kunnen bedienen. Je zorgt ervoor dat we deze nieuwe diensten/producten onder de aandacht brengen en een commercieel succes maken.
Kortom: jij helpt Kien met het uitbouwen van haar sterke positie in de markt en krijgt de vrijheid om daarin je eigen aanpak te kiezenWat vragen wij van jou: Om succesvol te zijn in deze rol, beschik je over:
- Een hands-on mentaliteit
- Proactieve houding: kansen signaleren en pakken
- Vermogen een strategie op te stellen om nieuwe markten te benaderen
- Stressbestendigheid en probleemoplossend vermogen
- Helikopterview: het vermogen om overzicht te houden en effectief te plannen
- Bekwaamheid om snel te schakelen tussen klanten en projecten
- Koelbloedigheid: het gestructureerd afhandelen van vragen van zowel klanten als collega's
- Talent om je klantportfolio te onderhouden en uit te breiden
- Uitstekende communicatievaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
- Computer skills: handigheid met computers en snel kunnen leren van nieuwe programma's
- Minimaal hbo werk- en denkniveau
- Ervaring met business development of accountmanagement
- Ervaring met marktonderzoek
Wat bieden wij jou: Werken bij Kien Onderzoek is afwisselend en uitdagend. Je komt terecht in een gezellig en informeel team met korte communicatielijnen en een gezamenlijk verantwoordelijkheidsgevoel. We bieden:
- Een uitdagende baan in een groeiend bedrijf met veel eigen verantwoordelijkheid
- Standplaats Haarlem
- Marktconform salaris
- Uitzicht op een vast contract
- Een goede overurenregeling
- Mogelijkheid tot een prestatiebeloning
- Sportregeling
- Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot hybride werken
- Goede reiskostenregeling
- Telefoon, laptop, extra scherm, wat jij wil...
- Ideale werklocatie in het centrum van Haarlem
- Gezellige teamuitjes
- Overheerlijke koffie van versgemalen bonen
Over ons: Kien Onderzoek is een dynamisch bedrijf dat vanuit Groningen en Haarlem snel en hoogwaardig marktonderzoek biedt. We voeren kwantitatief onderzoek uit met behulp van ons eigen online panel, PanelWizard. Onze klantenkring omvat toonaangevende merken zoals Coca-Cola, Jumbo Supermarkten, ABN Amro, Nationale-Nederlanden, Verkade en het Wereld Natuur Fonds.
We achterhalen voor onze klanten bijvoorbeeld welke nieuwe chocoladesmaak de meeste kans van slagen heeft, wat Nederlanders vinden van die nieuwe reclamecampagne en hoe er gedacht wordt over vrouwenvoetbal. Ook geven we samen met ons gespecialiseerde team inzicht in welke keuzes er gemaakt worden op het gebied van pensioen, hoe tevreden klanten zijn over de dienstverlening van hun bank of hoe docenten denken over het lesmateriaal dat ze gebruiken. Door groei van ons bedrijf zijn we op zoek naar een Business Development Manager die ons team vanuit Haarlem wil komen versterken.
Naast Kien en PanelWizard bieden we sinds enkele jaren ook het product Factsnapp aan: Een zeer innovatieve tool waarmee je razendsnel DIY marktonderzoek uitvoert op ons representatieve consumentenpanel. Simpel, betrouwbaar en voordelig. In het uitbouwen van Factsnapp krijg jij ook een rol.
Solliciteer vandaag nog en ontdek de mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen binnen ons groeiende en dynamische bedrijf!Business development manager worden bij Kien onderzoek in Haarlem?
Stuur je sollicitatie per e-mail naar vacatures@kienonderzoek.nl.
Wanneer je nog vragen hebt, mag je altijd contact met ons opnemen via eerdergenoemd e-mailadres of door telefonisch contact op te nemen met Steven Noordam (Managing Partner), 085-4018250.Door te solliciteren naar deze functie, geef je Kien en PanelWizard toestemming om alle door jou verstrekte persoonsgegevens op te slaan en te gebruiken voor het afhandelen van de sollicitatieprocedure. Je gegevens worden vier weken na afronding van deze sollicitatieprocedure verwijderd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Kien B.V.
Boermandestraat 25
9723 DS Groningen
050-3171777
vacatures@kienonderzoek.nl
www.kienonderzoek.nl
www.panelwizard.comUU, TKP, BPL en PME bundelen krachten om keuzebegeleiding te verbeteren rondom met pensioen gaan
lees meerIn het onderzoek van Universiteit Utrecht, samenwerking met TKP Pensioen, BPL Pensioen en PME Pensioenfonds uitgevoerd door Kien Onderzoek worden pensioenkeuzes vergeleken met medische keuzes. Er zijn namelijk veel parallelen; bij medische keuzes wik je de ene behandeling af tegen de ander. Bij pensioenkeuzes is dit niet anders. Keuzebegeleiding is dan ook key. Testimonials en waardeverhelderende tools blijken uit het onderzoek een activerende werking te hebben op deelnemers voor pensioenkeuzes.
Lees het volledige artikel hier.
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via Kien Onderzoek?
Kwart Nederlandse vrouwen schaamt zich voor kleding partner: ‘Gewoon geen gevoel voor stijl’
lees meerVan alle Nederlandse vrouwen schaamt 26 procent zich weleens voor de kleding van hun partner. Mannen daarentegen zijn een stuk minder kritisch: bij hen bedraagt dit percentage slechts dertien procent. Of zij zich ooit beter gaan kleden is nog maar de vraag, want volgens een derde van de vrouwen heeft hun partner gewoon geen gevoel voor stijl. Dat blijkt vandaag uit onderzoek van Acties.nl, uitgevoerd door PanelWizard onder 1.066 volwassen Nederlanders met een vaste relatie.
Met 12 procent ligt het percentage mannen dat zich kritisch uitlaat over de fashion sense van hun partner een stuk lager. „Vooral op het gebied van kledingkeuze en -stijl lijkt er voor een groot gedeelte van de Nederlandse mannen nog een wereld te winnen", vertelt Vince Franke van Acties.nl. Door de jaren heen heeft hij op kantoor „alle foute kleurencombinaties” wel eens langs zien komen: zwarte sokken onder een spijkerbroek, bijvoorbeeld, of een blauw overhemd op een rode pantalon. „Helaas was de drager ervan in 99 procent van de gevallen een man".
Het gevolg? Een groot deel van de ondervraagde vrouwen bemoeit zich actief met de kledingkeuze(s) van hun partner. Van alle Nederlandse vrouwen stelt 60 procent namelijk dat ze hem of haar weleens hebben tegengehouden bij het maken van een fashionflater. Toch lukt dit niet altijd: 37 procent van de vrouwen heeft hun wederhelft weleens slecht gekleed de deur uit laten gaan.
Lees het hele artikel op metronieuws.nl
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via ons zusterbedrijf PanelWizard?
Angst onder werknemers dat de baas op afstand meekijkt bij thuiswerken
lees meer5 procent van de Nederlanders is bang dat hun baas hen op afstand controleert. Twee vijfde vindt het niet erg als een werkgever hier bij thuiswerken goede reden voor heeft.
Okay, 85 procent is dus niet zo bang dat the boss meekijkt als we moeten thuiswerken. Maar dan nog: zo’n een op de zes werkenden zit toch met samengeknepen billen dat de werkgever op afstand laptops en telefoons van werknemers in de gaten houdt.
Dat blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder precies 1.106 Nederlanders werkend in loondienst, uitgevoerd door PanelWizard (zusterbedrijf van Kien). Ondanks genoemde angst heeft 40 procent er geen problemen mee als blijkt dat de controle van de werkgever noodzakelijk is.
Lees het hele artikel op metronieuws.nl
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via ons zusterbedrijf PanelWizard?
We kunnen het niet laten: even een appje of sms lezen in verkeer
lees meerEven snel een appje of sms lezen als we in de auto, op de fiets of scooter zitten? Het blijkt verleidelijk te zijn. Zeven op de tien Nederlanders kijken op hun telefoon bij het ontvangen van een berichtje, terwijl dat meestal helemaal niet belangrijk blijkt te zijn.
Dat blijkt uit het Social Media Dagboekonderzoek dat PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) uitvoerde in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW), schrijft De Telegraaf. De meeste mensen die ernaar gevraagd werden, zeggen de berichten niet te beantwoorden, maar even lezen doen we dus meestal wel.
In de helft van de gevallen leidt het tot slingeren, langzamer rijden of het missen van een afslag. Ook is het soms de oorzaak van een ongeluk. Het onderzoek werd uitgevoerd in het kader van de bewustwordingscampagne 'MONO' van IenW.
Wat blijkt is dat de berichten die worden ontvangen in de meeste gevallen (84 procent) als onbelangrijk worden gezien en, zo vindt een grote meerderheid (94 procent), niet het risico van een boete waard. Toch blijft het verleidelijk om even te kijken als de telefoon klinkt of trilt.
Lees het hele artikel op RTLnieuws.nl
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via ons zusterbedrijf PanelWizard?
100ste meting Goede Doelen Monitor
lees meerDe Kien Monitor Goede Doelen. heeft de 100ste meting uitgevoerd! Al 100 maanden lang vragen wij ons panel naar KPI's zoals bekendheid, geefgedrag, voorkeur en Share of Wallet. Daarmee hebben wij een enorme schat aan informatie voor jou, als professional in de goede doelen brache, in handen.
Continu inzicht en betrouwbare cijfers zijn nodig om de juiste acties uit te zetten en het effect daarvan te kunnen meten. Dat inzicht geeft de Kien Monitor Goede Doelen.
Monitor Goede Doelen
De Kien Monitor Goede Doelen is een maandelijks benchmark onderzoek onder Nederlanders, waarbij elke maand een verse steekproef van N=350 wordt ondervraagd. Daarbij worden de KPI's in kaart gebracht van de 63 grootste Nederlandse charitatieve organisaties. Dus niet alleen je eigen data, maar ook die van de 'concurrent'.
De resultaten van het onderzoek geven inzicht in o.a.:
- bekendheid, spontaan (eerstgenoemd en totaal) en geholpen
- op welke manier men is benaderd door de goede doelen om donateur te worden
- doneergedrag per goed doel (donateurs afgelopen maand en incidenteel)
- belang van diverse aspecten bij keuze voor donatie aan een goed doel
- mate van tevredenheid donateurs afgelopen maand over diverse aspecten
- verbeteringsprioriteiten van de verschillende aspecten
- share of wallet: bij besteding van 100 euro (+ motivatie voor de keuze)
- aan welke doelen men absoluut niet zou doneren (+ motivatie voor de keuze)
- reclamebereik en effectiviteit mediabesteding
Zelfrijdende auto nu nog eng, maar er komt een 'doorbraak'
lees meerZelfrijdende auto's lijken misschien nog mijlenver weg, maar dat gaat veranderen, verwacht ABN Amro. Uit onderzoek van PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) voor de bank blijkt dat de helft van de Nederlandse consumenten denkt dat er binnen tien jaar zelfrijdende auto's op de Nederlandse snelwegen rijden.
Jongeren het meest enthousiastJongeren zijn meer gecharmeerd van de zelfrijdende auto dan oudere weggebruikers. Een op de vijf jongeren tussen de 18 en 30 jaar oud zou direct willen instappen als de zelfrijdende auto wordt toegestaan. Bij oudere automobilisten is dat 12%.
Technologisch meer mogelijk"Technologisch is er steeds meer mogelijk", zegt sectoreconoom Sonny Duijn, van ABN Amro. "Innovaties worden steeds beter, naarmate ze echt gebruikt worden. Fabrikanten zijn druk bezig, vanuit de overheid komt er meer nadruk op elektrisch rijden. Dat zal ertoe leiden dat de zelfrijdende auto normaler wordt."
VoordelenDe bank somt de voordelen op: werken, je e-mail lezen, lunchen, zelfs even slapen, terwijl je auto je van Maastricht naar je afspraak in Groningen brengt. Het klinkt ideaal, maar toch zegt 62% zich veiliger te voelen in een auto die door een mens bestuurd wordt.
Psychologische drempelsDe drempels zijn eerder psychologisch, dan technologisch, vermoedt de bank. Die worden gevoed door nieuws over gecrashte wagens zonder bestuurder. Mensen moeten nu eenmaal wennen aan innovaties, zegt Duijn. "Zeker vanaf de periode waarin er gecombineerde auto's op de weg komen, waarin bestuurders soms zelf rijden en soms op de automatische piloot, zullen automobilisten zich er een betere voorstelling van kunnen maken."
De rol van de dealer"Door de technologische ontwikkelingen verandert de rol van de dealer sterk", zegt Sonny Duijn. "Naast monteurs is er steeds meer personeel met IT-kennis nodig." Ook het verzamelen van data wordt belangrijk, denkt Duijn. "Je kunt meer diensten aanbieden, zoals het verlenen van periodiek advies op basis van iemands rijgedrag." Duijn noemt het “essentieel” voor dealers om “nu al te investeren” in kennis over de zelfrijdende auto.
Lees hier het hele artikel op RTLZ.nl
Ook onderzoek doen?Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via Kien/PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Helft Nederlandse werknemers voelt zich continu opgejaagd
lees meerMeer dan 30% van de Nederlandse werknemers* denkt weleens aan ontslag nemen vanwege een (te) hoge werkdruk door personeelstekort. Dat blijkt uit onderzoek van PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) voor RTL Z en Menzis.
Helft staat open voor leuk aanbodDe meeste werknemers ervaren wel de hoge werkdruk, maar bikkelen gewoon door (53%), blijkt uit het onderzoek. Maar tegelijkertijd staat meer dan de helft wel open voor een leuk aanbod, of is zelfs actief op zoek naar een andere baan.
Continu opgejaagdStress op het werk is beroepsziekte nummer 1, zegt TNO. Meer dan een derde van het werkgerelateerde ziekteverzuim komt door werkstress. Kosten: 1,8 miljard euro. Ook in dit onderzoek zegt een op de vijf werknemers zich weleens ziek te melden vanwege stress. Bijna de helft zegt continu last te hebben van een opgejaagd gevoel.
*Het onderzoek is uitgevoerd onder 1062 Nederlanders die meer dan 32 uur per week werken.
Lees hier het hele artikel op RTLnieuws.nl
Ook onderzoek doen?Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via Kien/PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Collegaliefde gaat niet door de maag
lees meerRond 12.00 barst elke dag de strijd om een plek in het tosti-apparaat los en beland je weer in ongemakkelijke ‘small talk’ over de kat van een collega. 18% van de Nederlanders luncht dan ook het liefst… alleen. Dat blijkt uit onderzoek van PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) voor Acties.nl onder 1.085 Nederlanders werkzaam in loondienst met een werkplek buitenshuis.
Lunchen
Dat werknemers hun tosti’s, salades en crackers het liefst privé naar binnen werken, heeft verschillende redenen. 41% van alle ondervraagden ergert zich tijdens de werklunch weleens aan de tafelmanieren en/of eetgewoontes van collega’s. Ook de drukte aan de lunchtafel speelt een belangrijke rol. Zo stelt 55% dat ze tijdens de werklunch moeilijk tot rust komen.
Irritaties
Maar er zijn meer factoren die irritatie opwekken. Zo stoort negentien procent zich aan de speciale voedselwensen van collega’s, die bijvoorbeeld vegetarisch, veganistisch en/of glutenvrij eten. Ook collega’s die (veel) te lang in de kantine blijven hangen, worden niet gewaardeerd.
Drukte
Slechte tafelmanieren en irritante eetgewoontes zijn niet het enige waar Nederlandse werknemers zich druk om maken. Daarnaast valt de drukte tijdens de lunch sommige werknemers zwaar. Meer dan de helft van de ondervraagden heeft weleens moeite gehad om tot rust te komen tijdens de werklunch. Onder vrouwelijke werknemers tussen de 18-29 jaar zijn de problemen het grootst. In die groep heeft 63% last van de drukte tijdens de lunch.
Oplossingen
Een groot deel van de werknemers in Nederland zou een stuk blijer zijn met de werklunch als de werkgever meer moeite zouden doen voor een gezondere maaltijd. Daarnaast vindt een derde het aanbod te beperkt.
Uw onderzoek via PanelWizard?
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Een lange wachtrij grootste ergernis millennials
lees meerIn de wachtstand staan, het is een hobby van slechts weinig mensen. Een ruime meerderheid van generatie Y heeft een ongekende hekel aan lange wachtrijen. Dat leert een onderzoek naar ongemakken in serviceverlening onder 1.213 Nederlanders, uitgevoerd door PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) in opdracht van energieleverancier Oxxio.
IrritatiesDienstverleners moeten een snelle en overzichtelijke digitale service te bieden om de veeleisende millennials tevreden te houden. Niet alleen het wachten op antwoord, ook het slecht kunnen vinden van de juiste informatie staat in de top van hun ergernissen. De digitale omgeving van de overheid is de grootste bron van irritatie. Slecht vindbare of incomplete informatie op een website of in een chat zorgt daarnaast voor de nodige frustratie bij de ondervraagden. Een klantenservice die alleen op kantooruren bereikbaar is, sluit de top drie ergernissen af.
De top 3:- 64 procent stoort zich aan telefonisch of in de chat lang in de wacht staan;
- 45 procent ergert zich aan slecht vindbare of incomplete informatie;
- 44 procent irriteert zich wanneer een klantenservice alleen op kantooruren bereikbaar is.
Overheid scoort het slechtstMaar liefst 1 op de 4 millennials ervaart de digitale omgeving van de overheid als grootste irritatiebron. Uit het onderzoek: “Als één van de grootste dienstverleners is het vaak lastig om bij de overheid de juiste informatie te vinden.” Internetproviders doen het iets beter, maar toch nog 13 procent van de millennials frustreert zich aan de service van internetproviders. De dienstverlening van verzekeraars roept bij 1 op de 8 ondervraagden ergernissen op.
De app als oplossingWie millennials wil bereiken, moet zijn service afstemmen op hun voorkeuren. Het onderzoek toont aan dat deze generatie een voorkeur heeft voor een app ten opzichte van een website. Met name voor het inzien van recente gegevens, zoals saldo, verbruik en meterstanden, en het doen van betalingen gebruikt de millennials het liefst een app. Een app moet een omgeving zijn waar alle informatie snel vindbaar is en iedereen 24 uur per dag en 7 dagen in de week terecht kan. Een goed werkende chatbot zorgt ervoor dat niemand meer in de wacht hoeft te staan.
Energieleveranciers en banken minst irritantDat een goed werkende digitale omgeving noodzakelijk is om je als dienstverlener te onderscheiden, blijkt uit de reacties van de respondenten. Banken en energieleveranciers gebruiken mobiele applicaties om zich te onderscheiden. Deze serviceverleners veroorzaken volgens de millennials de minste irritatie op het gebied van online service.
Lees het hele artikel op ClouToday
Ook onderzoek doen?Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via Kien/PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar!
lees meerJongeren (13-18 jaar) en jonge vrouwen (18-35 jaar) met een depressie of depressieve gevoelens willen wel over hun situatie willen praten, maar de overgrote meerderheid vindt het lastig om zelf het gesprek te beginnen. Tegelijkertijd vermijden vrienden en familie het onderwerp vaak omdat ze bang zijn de ander te kwetsen. Dat blijkt uit onderzoek dat PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) uitvoerde onder risicogroepen voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).
Met de “Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar!” campagne wil het ministerie depressie bespreekbaar maken. Dat is belangrijk, want in Nederland hebben ruim 800.000 mensen een depressie.
“Een depressie kan ons allemaal overkomen,” zegt staatssecretaris Blokhuis. “Bijvoorbeeld na het verlies van een dierbare, of denk aan een burn-out. Met hulp van familie of vrienden kun je daar misschien wel weer uitkomen. Maar vooral jongeren en jonge vrouwen hebben het gevoel er niet over te kunnen praten. Dat is ontzettend verdrietig. Want door erover te praten, kun je voorkomen dat klachten uitgroeien tot een allesoverheersend probleem. Dat kan beginnen met een simpel ‘hey’. Door het bespreekbaar te maken, hebben mensen die depressief zijn niet langer het gevoel er alleen voor te staan. Dat is heel waardevol, want iedereen moet kunnen meedoen.”
Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de jongeren en de jonge vrouwen het prettig vindt als iemand uit hun omgeving het gesprek begint over hun situatie. Het liefst in een fysiek één-op-één gesprek (79%). ‘Hey’ is voor omstanders letterlijk het begin van een gesprek. Want ook omstanders vinden het lastig om het gesprek te starten. Bijna de helft (45,6%) wacht liever af tot iemand er zelf over begint. Het risico is dat degene met depressieve signalen daardoor in een isolement komt en klachten verergeren. Slechts een kwart van de respondenten zegt vermoedens van depressie altijd aan te kaarten bij de betreffende persoon. En dat terwijl bijna iedereen (98,6%) zegt één of meerdere signalen van depressie te herkennen. Men gaat het onderwerp vaak uit de weg om de persoon niet te willen kwetsen. Ook twijfelen veel omstanders of ze kunnen helpen en willen ze geen bemoeial zijn.
Lees het hele artikel op Rijksoverheid.nl
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Nederlander slecht voorbereid op noodsituatie rond huis
lees meerBijna 40% van de Nederlanders heeft geen plan voor als een huis niet meer toegankelijk is door brand, een gaslek of een evacuatie. Ook hebben veel mensen geen toegang meer tot belangrijke gegevens als verzekeringspolissen of telefoonnummers wanneer zij hun huis niet in kunnen. Dat concludeert het Nederlandse Rode Kruis na onderzoek door PanelWizard (zusterbedrijf van Kien).
TelefoonnummersWie zijn telefoon in huis heeft achtergelaten, kan volgens het Rode Kruis erg onthand zijn. De meeste mensen hebben telefoonnummers opgeslagen in het geheugen van hun smartphone, maar niet in hun eigen geheugen. 66% van de Nederlanders kent het telefoonnummer van de kinderen niet uit het hoofd. Voor partners ligt dat percentage op 42%. Wel zegt 80% de telefoonnummers op een of andere manier te kunnen achterhalen.
LogeeradressenUit het onderzoek blijkt verder dat driekwart van de Nederlanders nog nooit met naasten heeft besproken of er in geval van nood tijdelijk in het huis van de naasten gewoond kan worden. De opvang van huisdieren houdt de Nederlander meer bezig. 63% van de huisdierbezitters heeft nagedacht over het elders onderbrengen van hun geliefde dier als het niet langer thuis kan blijven.
Lees het artikel hier op Nu.nl
Persoonlijk noodplanHet maken van een noodplan kan de uitkomst bieden. De hulporganisatie biedt een persoonlijk noodplan aan via de website; een document waarin essentiële informatie voor dit soort situaties opgeslagen kan worden. Dit document kan bijvoorbeeld (beveiligd) opgeslagen worden in de cloud, ook kan een print veilig bewaard worden bij de persoon waar je zou willen verblijven in geval van nood. Het persoonlijk noodplan is hier te downloaden.
Ook onderzoek doen?Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via Kien/PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Nederlanders weten niet waartegen ze verzekerd zijn
lees meerMeer dan vier op de tien Nederlanders zegt niet te weten tegen welke risico’s ze verzekerd zijn. Dit blijkt uit een onderzoek naar verzekeringen in opdracht van Omniplan, uitgevoerd door Panelwizard onder 1.035 Nederlanders. Daarnaast geeft 66% van de ondervraagden aan dat zij geen duidelijk inzicht hebben in het bedrag dat uitgekeerd zou worden, mocht er iets onverwachts met ze gebeuren.
Mannen hebben meer inzicht dan vrouwen in verzekeringenVolgens het onderzoek hebben mannen meer inzicht in hun verzekeringen dan vrouwen. Zo zegt ongeveer de helft van de ondervraagden vrouwen niet precies te weten tegen welke risico’s ze verzekerd zijn, tegenover vier op de tien mannen. Ook wanneer het gaat om de hoogte van het uit te keren bedrag aan verzekeringen, zijn mannen (36%) naar eigen zeggen beter op de hoogte dan vrouwen (32%).
Maandelijkse kostenDe ondervraagden zijn volgens het onderzoek niet alleen slecht op de hoogte van wat een verzekering ze uiteindelijk oplevert, ook hebben ze de maandelijkse kosten ervan niet scherp voor ogen. Zo zegt meer dan een derde van hen niet te weten wat ze maandelijks aan verschillende verzekeringspremies betalen.
Zorgwekkend"Het is erg zorgelijk dat bijna de helft van de Nederlanders geen idee heeft waartegen hij of zij verzekerd is," zegt Ingeborg Bes van Omniplan. "Niet alleen omdat de sociale verzekeringen de laatste jaren door overheidsbezuinigingen sterk zijn versoberd. Ook is het door de groei van het aantal zelfstandige ondernemers, extra belangrijk geworden om zelf voorzieningen te treffen. Deze groep is bijvoorbeeld niet automatisch verzekerd tegen een daling van het inkomen bij ziekte, arbeidsongeschiktheid of eerder overlijden. Gelukkig kunt u uzelf verzekeren tegen risico’s die u niet kunt dragen. Het is dan wel van belang dat verzekeren, net als wonen en het pensioen, een onderdeel is van de totale financiële planning. Alleen dan kunt u dit, als consument en ondernemer, in het juiste perspectief plaatsen en de waarde ervan beoordelen."
Verplichte kost52% van de Nederlanders zegt dat de enige reden waarom ze een overlijdensverzekering hebben afgesloten, is omdat het verplicht was bij hun hypotheekaanvraag. Bes: "Consumenten zien verzekeren vaak als een verplichte kost en kiezen daarom meestal op basis van vertrouwen en gemak. Er is een duidelijke vraag vanuit de markt naar innovaties die consumenten en ondernemers snel een duidelijk inzicht verschaffen zodat zij inkomensrisico’s bij onverwachte omstandigheden zoveel mogelijk kunnen beperken."
Lees het hele onderzoek hier op BriskMagazine.nl
Ook onderzoek doen?Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via Kien/PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Vertrouwen in AI
lees meerNederlandse consumenten bleken wel enig vertrouwen te hebben in AI in de vorm van digitale assistenten en virtuele adviseurs. Bij klantenservice krijgt AI een 5,6 voor vertrouwen, wat dichtbij de score (5,9) voor een mens ligt. Voor financieel advies scoort AI hoger: 5,8 en ook daar is de kloof met de menselijke tegenhanger (6,1) klein. Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard, uitgevoerd in opdracht van technologieleverancier TJIP.
Het onderzoek naar vertrouwen in AI is uitgevoerd in het licht van steeds meer algemeen geaccepteerde digitale assistenten zoals Amazons Alexa, Google's Assistant, IBM's Watson en Apple's Siri. Daarnaast zijn er nog minder expliciet 'zichtbare' toepassingen van kunstmatige intelligentie die mensen dan tips, advies en hulp bieden. De rol van menselijke curators, medewerkers en adviseurs wordt daarbij deels overgenomen en deels juist uitgebreid.
Vier soorten expertsNederlanders is gevraagd om menselijke adviseurs en adviesrobots te beoordelen met een rapportcijfer voor het vertrouwen dat zij in die beide types assistenten hebben. Hierbij zijn vier verschillende soorten experts belicht: de klantenservicemedewerker, de jurist, de financieel adviseur en de medisch specialist.
Laatstgenoemde geniet - weinig verrassend - het minste vertrouwen in AI-vorm, maar haalt nog altijd wel een voldoende. Robotartsen krijgen namelijk een 5,5 tegenover een 7,8 voor menselijke medisch specialisten. ICT-bedrijf IBM heeft al succesvolle proeven met zijn AI-systeem Watson uitgevoerd om bijvoorbeeld borstkanker al in een vroeg stadium correct te diagnosticeren.
GeneratiekloofOok voor juridische zaken hebben Nederlanders meer vertrouwen in mensen dan in software en slimme algoritmes. Juristen van vlees en bloed krijgen in het onderzoek een cijfer van 7,2 terwijl robotjuristen een 5,7 krijgen toegekend. Opvallend is dat AI toegepast voor klantenservice en voor financiële zaken relatief meer vertrouwen genieten. Ook is er een duidelijk leeftijdsverschil zichtbaar: millennials zijn meer vertrouwd met AI. Respondenten onder de 30 jaar gaven AI over het algemeen een 5,9 wat iets hoger is dan de 5,6 die mensen van 50 jaar en ouder gaven.
Lees het artikel hier op AGconnect.nl
Ook onderzoek doen?Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via Kien/PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!