Nieuws
Welke goede doelen genieten in 2018 de hoogste naamsbekendheid?
Wat zijn de uitkomsten van de Kien Monitor Goede Doelen in 2018? KWF Kankerbestrijding is het doel dat het meest top of mind ligt; ruim vier van de tien Nederlanders noemen deze naam als eerste bij de gedachte aan goede doelen (41%). Daarmee staat KWF op een eerste plek, gevolgd door het Rode Kruis met 27% en Wereld Natuur Fonds met 25%.
Als het gaat om geholpen bekendheid ziet de top 3 er anders uit; CliniClowns en de Hartstichting delen de eerste plek (beide 92%) en worden op de voet gevolgd door KWF met 91% en KIKA en UNICEF met 89%. Wanneer we kijken naar het reclamebereik staat KWF op de eerste plek van meest geziene reclames (13%), gevolgd door Alzheimer Nederland met 12% en KiKa met 11%.
Het reclamebereik kan invloed hebben op de (spontane) bekendheid van een doel, maar ook de mate waarin men benaderd wordt door bepaalde doelen kan meespelen. Gekeken naar het percentage dat is benaderd door goede doelen, staat wederom KWF op de eerste plek; 10% is ‘in de afgelopen maand’ benaderd door hen, bijvoorbeeld per post, e-mail of door een medewerker op straat of aan de deur. Ook de Hartstichting (9%), Alzheimer Nederland en KiKa (beide 6%) zijn actieve doelen op dit gebied.
Benieuwd waar jouw goede doel staat? Of meer weten over onderzoek via PanelWizard, het zusterbedrijf van Kien?
Klik hier voor meer informatie.